Publikacje dotyczące wspierania dzieci z doświadczeniem migracji:
Dzieci lecą pierwszą klasą. Jak wspierać dziecko w sytuacji migracji i przeprowadzki? Wskazówki dla dorosłych
A. Jurek, Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS), 2015
Migracja, tożsamość, dojrzewanie. Adaptacja kulturowa dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracyjnym.
red. N. Klorek, K. Kubin, Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS), 2015
Głos nowego pokolenia. Program zajęć edukacyjno-integracyjnych dla młodzieży z doświadczeniem migracji.
Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS), 2015
Innowacyjne rozwiązania w pracy z dziećmi cudzoziemskimi w systemie edukacji. Przykłady praktyczne.
red. N. Klorek, K. Kubin, Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS), 2012
Publikacje dotyczące edukacji dzieci romskich:
„Edukacja Międzykulturowa”, Nr 10, 2019
Dziecko romskie – członek społeczeństwa, uczeń, obywatel : mniejszości etniczne w prawie i badaniach ankietowych
D. Jagodzińska, M. Pakura, „Studia Romologica”, nr 2/2009
W klasie Cyganów nie ma. Rzeczywistość wcielania w życie polityki edukacyjnej.
R. Tomaszewski
„Studia Romologica”, nr 2/2009, s. 51-71.
Edukacja Romów. Studium porównawcze na podstawie Polski, Czech, Węgier.
Ł. Kwadrans, Wrocław-Wałbrzych, 2008