Forma szkolenia: stacjonarna, w Warszawie
Zgłoszenia przyjmujemy do 1 października 2025 (środa)
Opis szkolenia:
Rozmowy z rodzicami, nauczycielkami lub dyrekcją szkoły bywają dla Ciebie trudne? Masz czasem wrażenie, że rodzice Twoich uczniów i uczennic w rozmowie z Tobą zachowują się jak dzieci, a komunikacja z nauczycielkami lub dyrekcją szkoły przebiega według określonego schematu, który nie jest optymalny i chciałabyś go zmienić?
W komunikacji z innymi dorosłymi w szkole pomocne może być wykorzystanie analizy transakcyjnej.
Analiza transakcyjna to teoria psychologiczna opracowana przez Erica Berne’a dotycząca interakcji między ludźmi. Analiza transakcyjna pomaga zrozumieć zrozumieć, skąd biorą się nasze zachowania i jak wpływają na nasze relacje z innymi. Zgodnie z tą teorią każdy z nas może komunikować się z kilku różnych wewnętrznych „stanów ja”:
- „Rodzica”: ten wewnętrzny „stan ja” reprezentuje normy, zasady i zachowania przejęte od opiekunów. Nasz “wewnętrzny rodzic” może być krytyczny lub opiekuńczy,
- „Dorosłego”: ten wewnętrzny „stan ja”: reprezentuje racjonalną część naszej osobowości, zbiera informacje i podejmuje decyzje na podstawie analizy sytuacji,
- „Dziecka”: ten „stan ja” odzwierciedla uczucia, spontaniczność oraz instynkty i zachowania z dzieciństwa. Nasze “wewnętrzne dziecko” może być uległe lub spontaniczne.
Podczas szkolenia:
- poznasz założenia analizy transakcyjnej,
- pojęcie transakcji oraz ich rodzaje,
- poznasz zasady komunikacji zgodne z analizą transakcyjną,
- poznasz przekonania, które ograniczają skuteczną komunikację,
- zrozumiesz, w jaki sposób komunikacja z poszczególnych “stanów ja” może wpływać na relacje z innymi ludźmi,
- lepiej zrozumiesz, dlaczego ludzie zachowują się w określony sposób,
- przećwiczysz, w jaki sposób wykorzystać analizę transakcyjną podczas rozmów z rodzicami i kadrą szkoły, aby były one bardziej konstruktywne i efektywne – szczególnie w sytuacjach konfliktowych.
Prowadząca: Agnieszka Zarzycka – pedagożka, trenerka umiejętności psychospołecznych, coacherka i superwizorka rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP. Specjalizuje się m.in. w zagadnieniach związanych z umiejętnościami interpersonalnymi (komunikacja, asertywność), rozwiązywaniem konfliktów, budowaniem zespołu oraz profilaktyką przemocy. Pomimo kilkudziesięciu lat pracy psychoedukacyjnej z ludźmi i na rzecz ludzi sama nadal korzystam z superwizji – swoją pracę superwizuję od 1993 roku.
Informacje organizacyjne:
Termin: 11 października 2025 (sobota), g. 10:00-16:00
Formuła: stacjonarnie, w Warszawie
Zgłoszenia przyjmujemy do 1 października 2025 (środa).