Zgłoszenia przyjmujemy do 14 kwietnia 2025 r. poprzez formularz zgłoszeniowy
Miejsce: Budynek naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Warszawskiego “Dobra 55, ul. Dobra 55, Warszawa
g. 10:00 – 16:30
Celem Forum jest stworzenie przestrzeni do poznawania się, wymiany doświadczeń oraz wzmacniania środowiska zawodowego asystentek i asystentów międzykulturowych oraz romskich z całej Polski.
Do udziału w Forum zapraszamy asystentki i asystentów międzykulturowych, asystentki i asystentów edukacji romskiej, osoby pełniące funkcję pomocy nauczyciela.
Program forum:
- 09.30 – 10.00: Rejestracja i poczęstunek powitalny
- 10.00 – 10.15: Przywitanie i wprowadzenie
- 10.15 – 11.00: Co to był za rok!… Prezentacja zmian prawnych dotyczących asystentury międzykulturowej w roku szkolnym 2024-2025 oraz założeń rządowego programu „Szkoła dla wszystkich” – Anna Górska, Agnieszka Kozakoszczak, Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej
- 11.00 – 11.30: Czy da się zmierzyć efekty pracy asystentek międzykulturowych? Prezentacja narzędzia opracowanego w ramach projektu An evaluation of integration policies for Ukrainian refugee children in Poland – dr. hab. Mikołaj Pawlak, prof. ucz. Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego (IPSiR UW)
- 11.30 – 12:00: Przerwa kawowa
- 12:00 – 13:30: Warsztaty tematyczne 1 – 4
- 13:30 – 14:30: Przerwa obiadowa
- 14:30 – 16:00: Warsztaty tematyczne 5 – 8
- 16.00 – 16.30: Podsumowanie i zakończenie Forum
Warsztaty tematyczne
W trakcie Forum może odbyć się łącznie osiem 1,5-godzinnych warsztatów tematycznych. Każda osoba będzie mogła wziąć udział w dwóch warsztatach – jednym przed obiadem i jednym po obiedzie. Zapisy
na zajęcia odbędą się w ostatnim tygodniu kwietnia za pomocą formularza, który wyślemy do osób zakwalifikowanych na Forum.
Do poprowadzenia warsztatów tematycznych podczas Forum zapraszamy Was: asystentki i asystentów międzykulturowych oraz romskich a także osoby pełniące funkcje pomocy nauczyciela! Wiemy, że macie ogromną wiedzę i doświadczenie, którymi możecie podzielić się z innymi. Wiemy także, że w Forach najbardziej cenicie możliwość wymiany doświadczeń i rozmowy z asystentkami i asystentami z innych miast i szkół – dlatego zapraszamy Was do poprowadzenia zajęć dla siebie nawzajem. Mogą one mieć formę krótkiego warsztatu, dyskusji albo prezentacji / wykładu. Temat zajęć może dotyczyć np. sposobów pracy
z dziećmi, komunikacji z rodzicami, współpracy z nauczycielami, dbania o siebie albo innego zagadnienia, które Waszym zdaniem będzie przydatne i ciekawe dla pozostałych asystentek i asystentów!
Czas trwania warsztatu to 1,5h zegarowej. Każda osoba prowadząca zajęcia będzie miała do dyspozycji oddzielną salę oraz potrzebny sprzęt. Za poprowadzenie warsztatu oferujemy wynagrodzenie wysokości 540,00 PLN brutto na umowę zlecenie.
Chęć poprowadzenia warsztatu podczas Forum możesz zgłosić w formularzu zgłoszeniowym. Spośród wszystkich propozycji wybierzemy maksymalnie osiem. Jeżeli zaproponowane Ciebie zajęcia zostaną wybrane, skontaktujemy się z Tobą do 25 kwietnia 2025, żeby potwierdzić prowadzenie przez Ciebie zajęć
i ustalić kwestie organizacyjne.
Informacje organizacyjne
Dojazd
Zapewniamy możliwość zwrotu kosztu dojazdu do wysokości kosztu dojazdu transportem zbiorowym, II klasą. Zakupu biletów prosimy dokonać po potwierdzeniu przez FRS udziału w wydarzeniu
i po otrzymaniu szczegółowych zasad rozliczenia kosztów.
Noclegi
Zapewniamy możliwość noclegu przed Forum (z 16 na 17 maja 2025 r.). Nocleg po Forum (z 17 na 18 maja 2025 r.) oferujemy tylko osobom, które 18 maja po zakończeniu forum nie będą mieć możliwości dojechania do swojej miejscowości transportem publicznym. Potrzebę noclegu należy zgłosić w formularzu zgłoszeniowym.
Kontakt: rekrutacja@ffrs.org.pl – w tytule maila proszę wpisać „Forum”.